Great to be back!
Heb je een vraag over F1competitie.nl, kijk dan of het antwoord hier bij staat.

  • Vraag: Ik ben net nieuw wat moet ik doen??
  • Antwoord: Klik hier voor de basishandleiding.

  • Vraag: Help, ik kan niet inloggen!
  • Antwoord: Zowel je teamnaam als je password is hoofdletter gevoelig. Heb je dit goed nagekeken en 3x geprobeerd (typ het niet over maar gebruik CTRL C (kopieren) en CTRL V (plakken)) , vraag 'm dan opnieuw aan. Als je niks krijgt is waarschijnlijk je account weg. Andere redenen kunnen zijn: je beveiliging staat niet goed (voor Internet explorer klik in het menu op 'extra' en dan 'internetopties' en kijk bij privacy en beveiliging) deze moet op normaal/medium staan. Soms kan ook een te strenge firewall of antivirusprogramma (Norton) de reden zijn. Hier kunnen we helaas niks aan doen. Andere mogelijkheden: je tijdelijke bestanden opruimen (zie extra en dan internetopties in je menubalk bovenaan) en daarna alle internet explorer schermen afsluiten en dan opnieuw internet explorer starten.

  • Vraag: Help, ik heb geen mail gehad met mijn inloggegevens!
  • Antwoord: Wacht 15 minuten, heb je 'm dan nog niet binnen meld je dan opnieuw aan, je hebt dan waarschijnlijk een verkeerd emailadres ingevuld (of de provider van je email is traag).

  • Vraag: Is het gratis?
  • Antwoord: Het spel is gratis te spelen.

  • Vraag: Wat gebeurd er als iemand vals speelt?
  • Antwoord: Alle handeling worden geregistreerd, ons moderatorteam checkt zeer regelmatig of er 'rare' dingen gebeuren, bijv. als iemand 2 accounts heeft, deze teams worden zonder waarschuwing verwijderd en krijgen een serverban.

  • Vraag: Mag ik een 2e team starten?
  • Antwoord: Nee, max. 1 team per computer, internetaansluiting en 1 per persoon! Als iemand 2 teams heeft worden deze zonder waarschuwing verwijderd en krijgt hij/zij een serverban.

  • Vraag: Maar mijn broer/vader/vriend(in) wil ook een team op dezelfde pc, kan dat?
  • Antwoord: Nee, het is anders niet te checken voor ons en we moeten 1 lijn trekken, een team samen beheren is een optie. Dus max. 1 team per computer, internetaansluiting en 1 per persoon. Als iemand 2 teams heeft worden deze zonder waarschuwing verwijderd en krijgt hij/zij een serverban.

  • Vraag: Mijn broer/vader/zwager/vriend(in) heeft even gekeken naar zijn team op mijn pc, nu is opeens alles weg?
  • Antwoord: Helaas hebben we bijna 150 'valsspelers' per dag. Het is dus onmogelijk om iedereen te mailen en reacties te lezen,e.e.a. aan te passen etc. etc. Dit zou een dagtaak zijn. Dus worden bij enige twijfel de teams verwijderd. Dit is in 98% correct. Het staat ook heel duidelijk in de email bij aanmelding, op de bevestigingspagina, op het forum en in de help... meer kunnen we niet doen.

  • Vraag: Mag ik niet samen met een vriend (met een ander team) spelen?
  • Antwoord: Nee, speel eerlijk! Max. 1 team per computer, internetaansluiting en 1 per persoon! Als teams samen spelen (op welke wijze dan ook) worden ze verwijderd + men een serverban.

  • Vraag: Ik weet bijna zeker dat iemand cheat/valsspeelt. Hoe geef ik een 'valsspeler' aan?
  • Antwoord: Gebruik hiervoor aub het contactformulier.

  • Vraag: Ik heb grote fouten gemaakt en wil een nieuw team starten, kan dat?
  • Antwoord: Ja dat kan, verwijder dan eerst(!!) je oude teamgegevens (zie de optie in het hoofdscherm) en daarna kun je je weer opnieuw aanmelden.

  • Vraag: Wanneer zijn de wedstrijden?
  • Antwoord: Elke woensdag (19.00 uur) en zondag (12.00 uur) voor klasse 6, donderdag (18.00 uur) en zondag (14.00 uur) voor klasse 5 en donderdag (19.00 uur) en zondag (15.00 uur) de overige klassen (1 t/m 4).

  • Vraag: Wanneer is de coureurupdate?
  • Antwoord: Elke maandagochtend rond 9.00 uur. Er wordt dan gekeken of coureur beter of slechter zijn geworden en hun waarde wordt aangepast (o.a. afh. of ze gereden hebben). Tevens wordt er dan gekeken wie er een talent heeft bijgekregen.

  • Vraag: Hoe lang duurt een seizoen?
  • Antwoord: 12 wedstrijdronden, een dag na de laatste wedstrijdronde van het betreffende seizoen worden alle gegevens gecontroleerd en wordt de seizoenupdate uitgevoerd.

  • Vraag: Ik ben in de zomer op vakantie, wat nu???
  • Antwoord: Er is geen zomerstop. Je kan via 'gegevens wijzigen' de vakantieoptie aanzetten, dan mag je 3,5 week missen.

  • Vraag: Hoe zit dat nou met klassen en groepen?
  • Antwoord: Er zijn 6 klassen (6 is het laagste en 1 het hoogste niveau). Iemand die net begint start in klasse 6. Verder heeft elke klasse meerdere groepen en zitten er max. 20 deelnemers in een groep.

  • Vraag: Ik zie een zwart scherm (o.a. bij sponsors en pitbabes) wat nu?
  • Antwoord: Dit gebeurd heel af en toe en het blijkt dat mensen met Norton (anti-virus) hier last van kunnen hebben, de enige oplossing is Norton verwijderen...

  • Vraag: Als ik in het spel op de knop 'vorige' of 'vorig scherm' klik dan wordt ik uit de site gezet.
  • Antwoord: Dit blijkt vrijwel altijd aan je browser te liggen, het probleem komt vooral voor bij mensen met Mozilla of een oude versie van internet explorer.

  • Vraag: Het seizoen is al begonnen, kan ik gewoon meedoen?
  • Antwoord: Ja hoor, je kan gewoon tijdens het seizoen instappen.

  • Vraag: Moet ik bij de wedstrijd aanwezig zijn?
  • Antwoord: Nee hoor, het kan wel maar het is niet verplicht, als je na de wedstrijd op de site komt kan je de uitslag en het wedstrijdverslag terugzien. LET OP: Je hoeft dus geen enkele wedstrijd live te volgen, het gaat erom dat wel af en toe inlogt op de site en 'iets' doet op de site (trainen, kwalificeren etc.).

  • Vraag: Wat als ik een keer een wedstrijd mis?
  • Antwoord: Geen probleem, je mag standaard 3 wedstrijden achter elkaar 'missen' (je rijdt wel mee, je kan gewoon voor de eerstkomende wedstrijd kwalificeren en de auto afstellen, doe je dit niet dan rijdt je ook mee maar zal dus slecht presteren, mis je meer wedstrijden achter elkaar dan zal je auto slecht afgesteld zijn en kun je niet kwalificeren en dit kost tijd ), als je op vakantie gaat kun je ook gebuik maken van de 'vakantieoptie' in het hoofdscherm (onder 'gegevens wijzigen'). Je mag dan max. 7 wedstrijden achter elkaar 'missen'. (Data-assistent nodig.) LET OP: Je hoeft dus geen enkele wedstrijd live te volgen, het gaat erom dat wel af en toe inlogt op de site en 'iets' doet op de site (trainen, kwalificeren etc.).

  • Vraag: Mag ik rood staan?
  • Antwoord: Ja, max. 3 wedstrijden achter elkaar, voor de 4e wedstrijd start moet je dan positief staan, anders worden je account en alle gegevens gewist!

  • Vraag: Moet ik me apart aanmelden voor het forum?
  • Antwoord: Ja, zo kunnen ook mensen deelnemen aan het forum die niet zijn ingeschreven bij het spel.

  • Vraag: Worden er ook nieuwe opties toegevoegd?
  • Antwoord: Jazeker, vanaf klasse 5 en hoger heb je bijv. ook te maken met pitstops, bandenslijtage en benzineverbruik. Vanaf klasse 4 wordt het verbeteren van de auto anders (o.a. ook slijtage), is er 'de wet van de remmende voorsprong' waardoor degene met de beste auto ook het meeste moet betalen om zijn auto te verbeteren en komen er meer afstellingsopties en kun je een pitmanager contracteren. In klasse 2 en 3 komen er nog meer opties bij (o.a. weersinvloeden) en in klasse 1 kun je zelfs je eigen circuit aanschaffen, moet je een bandenleverancier kiezen. Zie voor een volledig overzicht onderaan deze pagina!

  • Vraag: Wat is precies een data-assistent?
  • Antwoord: Zoals je weet is het spel gratis te spelen. Om de kosten van onze dataverkeer enigszins te kunnen dekken en om het spel verder te ontwikkelen en gratis te houden hebben we een data-assistent gemaakt. Via deze optie kun je vrijwel alle informatie zien die je maar kan bedenken. ( Klik hier voor informatie wat je er allemaal mee kan.)
    Deze is dus niet verplicht en zorgt er ook niet voor dat je het spel opeens zomaar kan winnen of meer punten krijgt!

  • Vraag: Ik kan me coureur niet verkopen...?
  • Antwoord: Gebruik geen . in het bedrag wat je moet intypen.

  • Vraag: Wat is 'status' en waar is het voor?
  • Antwoord: Je status heeft invloed op merchandising en sponsors. Je krijgt o.a. meer status door punten te halen, je bij de top 3 te kwalificeren en veel merchandising te verkopen (prijzen laag houden = meer verkopen = blije fans = meer status). Status kan ook dalen doordat je bijv. een coureur binnen een bepaalde termijn verkoopt. Bij verkoop binnen 21 dagen na aankoop zal dit een behoorlijke daling zijn, bij verkoop binnen 42 dagen een kleine daling, vanaf 42 dagen heeft het geen invloed op je status. Alle deelnemers in klasse 6 beginnen met een status van 100.

  • Vraag: Als ik later begin hoe kan ik dan ooit doorgroeien tot de hoogste klasse?
  • Antwoord: Bij deelnemers in de topklasse (14%), klasse 1 (14%), 2 (10%) en 3 (6%) gaat er elk seizoen een percentage af van hun status en autoniveau. Zo hebben ook mensen die later begonnen zijn een kans om hoog te racen. Daarnaast hebben teams in de topklasse t/m klasse 4 te maken met de vermogensbelasting, aan het eind van elk seizoen moet men (afhankelijk van diverse factoren) belasting betalen. Dit is zichtbaar via het scherm 'financieel overzicht'.

  • Vraag: Wat moet ik doen als de site erg traag is?
  • Antwoord: Een goede tip: doe geen belangrijke zaken (trainen, sponsor kiezen etc.) tijdens extreme drukte op de site. Dit is vooral zondag tussen 13.00 en 21.00 en donderdag tussen 18.00 en 21.30.

  • Vraag: In mijn nieuws staat dat ik 9e ben maar ik kijk bij de vorige wedstrijd en daar sta ik 8e, hoe kan dat?
  • Antwoord: Er is dan een team dat boven je stond verwijderd (of hij/zij heeft het team opgeheven), dan is namelijk alle data van dat team weg.

  • Vraag: Ik lees ergens iets over een funrace, wat is dat?
  • Antwoord: De funraces worden op vrijdag gereden (16.00 uur) en bestaan uit max. 20 deelnemers. Je kan aan max. 1 funrace meedoen. De inleg wordt bepaald door degene die de funrace start. Het circuit is voor iedereen nieuw en staat ook los van het echte spel. Om mee te doen is een data-assistent verplicht (op het moment van inschrijven). Je hebt bij een funrace overigens maar een beperkt aantal trainingsessies (afh. van het niveau van je auto) en (net als bij het spel) 1 kwalificatieronde. De totale inleg wordt gebruikt als prijzengeld. ( Klik hier voor meer informatie.)

  • Vraag: Is er een minimum status?
  • Antwoord: Er zijn minimum statusniveau's vastgesteld (hoe hoger hoe bekender/meer status), dit betekent dat:
    - deelnemers in klasse 5 hebben/krijgen minimaal 200 statuspunten (ook als je minder status hebt als je in klasse 5 komt), meer status dan 200 kan uiteraard ook, die blijf je gewoon houden;
    - deelnemers in klasse 4 hebben min. 300 status
    - deelnemers in klasse 3 hebben min. 400 status
    - deelnemers in klasse 2 hebben min. 500 status
    - deelnemers in klasse 1 hebben min. 600 status
    - deelnemers in de topklasse hebben min. 700 status
    Als je status dus hoger is dan de min. statuspunten voor die klasse dan hou je uiteraard ook die hogere status.

Voor de volledigheid staan hieronder de regels die gelden. Deze zijn bedoeld om het spel eerlijk te houden en zijn over het algemeen zeer logisch:

- Speel eerlijk, je voelt zelf vaak wel aan of iets eerlijk is of niet ook al staat dit niet bij de regels, bij twijfel, mail naar info@f1competitie.nl

- Kom je een foutje in het spel tegen waardoor je voordeel hebt terwijl dit niet binnen het spel hoort, mail naar info@f1competitie.nl

- Max. 1 team per computer, internetaansluiting en 1 per persoon! Als iemand 2 teams heeft worden deze zonder waarschuwing verwijderd en krijgt hij/zij een serverban.

- Als teams samen spelen (door gegevens uit te wisselen die je zelf eigenlijk moet vinden/verzamelen) worden ze verwijderd + men krijgt een serverban. Je mag vrijwel alles bespreken behalve details waar een ander team voordeel van heeft. (Zoals de afstelling.)

- Afstellingen voor de komende race(!) mogen niet vermeld worden in de chat, op je teamsite of waar dan ook. Als je dit ziet mail naar info@f1competitie.nl.

- Teams die voorkennis hebben van de afstelling voor de komende race en daar misbruik van maken worden verwijderd. Bij twijfel doen we overigens niks maar we checken op 1001 zaken, in 99% van de gevallen wordt het dan vanzelf duidelijk.

- We kunnen uiteraard niet alles weten en overal bij zijn. We kunnen wel vrijwel alles registreren en misbruik aantonen om zo het spel voor 99% van de deelnemers eerlijk te houden.


Opbouw van F1Competitie (met dank aan o.a. f.alonso en andere forumgebruikers):

Klasse 6:

Dit is de beginners Klasse. Hierin is alles nog niet zo uitgebreid en blijft het voor iedere beginnende manager nog makkelijk. Verder is het zo dat hoe hoger je in Klasse komt (Klasse 6 is de laagste en de TopKlasse het hoogste) hoe uitgebreider het spel wordt en hoe moeilijker het voor een team wordt om goed te blijven presteren.

Races: Dit is het belangrijkste onderdeel in F1Competitie. Hoe beter je team (auto en coureur) hoe hoger je behoort te finishen. In deze Klasse wordt de uitslag door weinig factoren beďnvloed, maar in hogere Klasse´s komen er meer factoren bij, onder andere de strategie (Zie Klasse 5), pitmanager (Zie Klasse 4) en de regen (Zie Klasse 2). Hoe hoger je finisht doe meer punten en hoe meer prijzengeld je ontvangt:
1ste plaats: 10 punten en € 100.000 aan prijzengeld.
2de plaats: 8 punten en € 80.000 aan prijzengeld.
3de plaats: 6 punten en € 60.000 aan prijzengeld.
4de plaats: 5 punten en € 50.000 aan prijzengeld.
5de plaats: 4 punten en € 40.000 aan prijzengeld.
6de plaats: 3 punten en € 30.000 aan prijzengeld.
7de plaats: 2 punten en € 20.000 aan prijzengeld.
8ste plaats: 1 punten en € 10.000 aan prijzengeld.
9de – 20ste plaats: Geen punten en geen prijzengeld.

Coureur: Het is handig om vanaf het begin een coureur in dienst te nemen. Hierdoor kan je zeer veel seconden winnen. Hoe meer je je coureur laat rijden, hoe meer hij zal stijgen met de update. Iedere maandag is er een coureursupdate, en dan kan je zien hoeveel je coureur is gestegen. Ook komen er dan jeugdcoureurs, dus als je in jeugdteam heb geďnvesteerd bestaat er een kans! Dat je een jeugdcoureur krijgt.

Mechandise: Dit is je verkoop, je verkoopt dit aan je fans. Dus hoe meer status (hoe meer fans) hoe meer je verkoopt. Ook een pitbabe heeft invloed op je verkoop, hoe beter ze is, hoe meer je verkoopt. Je hebt de mogelijkheid om 3 soorten producten te verkopen: caps, T-shirts en vlaggen. Om ze te verkopen, moet je eerst een voorraad hebben. Hoeveel je telkens inkoopt van een product, moet je zelf weten. Je betaalt wel per keer dat je een voorraad van een product inkoopt, maakt niet uit hoeveel, € 3.000 aan vervoerskosten. Wanneer je dus van alle soorten producten wat inkoopt betaal je in totaal dus € 9.000 aan vervoerskosten. Je kan maximaal 40.000 tegelijk van elk product inkopen. Maar het is helemaal aan jezelf hoeveel je per keer wilt inkopen. Ook de verkoopprijs van je producten moet je zelf weten. Je moet zelf uitzoeken wat de ideale prijs is. Dit mag je niet vragen aan andere managers!

Promoveren: Om naar een hogere klasse te komen moet je ervoor zorgen dat je gaat promoveren. Onderaan de algemene stand kan je vinden hoeveelste je minimaal moet worden in de algemene stand om te gaan promoveren. Promotie gebeurt aan het einde van elke seizoen, dus aan het einde van race 12. Zodra het seizoen teneinde is en de promoties zijn gedaan, begint direct het nieuwe seizoen. Er zit dus geen pauze tussen de seizoenen! In het hoofdscherm kan je bovenaan zien welke race aanstaand is, dus als er staat race 11 betekent dat dat race 11 nog moet komen.
Voor promotie is er ook een geldbonus wat je krijgt als het je lukt:
Naar Klasse 5: € 50.000
Naar Klasse 4: € 100.000
Naar Klasse 3: € 150.000
Naar Klasse 2: € 200.000
Naar Klasse 1: € 250.000
Naar de TopKlasse: € 300.000

Uitvallen: Uiteraard bestaat er altijd een kans dat je uitvalt (DNF = Didn´t finish). Dat je uitvalt ligt meestal aan het feit dat je je coureur te veel risico laat nemen. Maar ook als je hem niet teveel risico laat nemen kan je dus uitvallen! De risico die je je coureur kan laten nemen is afhankelijk van zijn overal, hoe beter zijn overal, hoe minder risico je hem moet laten nemen.

Klasse 5:

Pitstops en bandenslijtage: Vanaf deze klasse kunnen er pitstops worden gemaakt, net als in de echte formule 1. Daarbij is er tevens sprake van bandenslijtage. Per wedstrijd zal er sprake zijn van een bepaald aantal ronden en een bepaalde pitstoptijd. Die factoren zullen per race verschillen en ook de banden slijtage zal per wedstrijd anders zijn. Wel is het altijd zo dat extra zacht de snelste is en normaal de langzaamste band. Verder is de slijtage per bandensoort verschillend, extra zacht slijt het snelst en normaal het minst snel. Omdat elke wedstrijd andere factoren heeft, zal je als manager zelf de juiste strategie moeten uitzoeken. Je kan kiezen tussen 3 tactieken; 1 stop, 2 stops of 3 stops maken.

Coureur vorm: Vanaf hier heb je ook te maken met de vorm van je coureur. Een coureur kan 5 vormen hebben: Zeer Goed, Goed, Normaal, Matig en Slecht. Over deze vormen heb je als manager niets te zeggen. Je kan met de vorm hooguit 3 tienden per ronde verliezen of winnen (verschil tussen Zeer Goed en Slecht).

Klasse 4:

Pitmanager: Vanaf deze Klasse kan je een pitmanager aanschaffen. Deze kan zeer belangrijk zijn. Een pitmanager zorgt er namelijk voor dat je snellere pitstops kunt maken dan de aangegeven tijd. Hoe beter je pitmanager, hoe sneller je pitstops zijn. Een pitmanager bestaat uit 5 stats: Snelheid, Organisatie, Tactiek, Moraal en Ervaring. De stats Snelheid, Organisatie en Tactiek zijn te trainen. Per wedstrijd kan er op 1 van deze onderdelen worden getraind. Het getrainde onderdeel kan! dan 1 tot 3 punten stijgen. Moraal kan 1 tot 6 punten per update stijgen en Ervaring kan 1 punt per update stijgen. De stijging van een stat die je hebt getraind kan je meteen zien. De andere 2 stats en de overal verandering daarbij, gebeurd pas maandags met de update.

Anders ontwikkelen: Vanaf de 4e Klasse moet er anders worden ontwikkeld. Als eerste wordt elke auto met een factor 10 verminderd, deze vermindering is niet echt, dus ten opzichte van de 5e en 6e Klasse verlies je niets! De auto kan nu ook schade oplopen, dit ligt eraan hoe jij je coureur laat rijden. Dit is het coureurrijgedrag. Hoe agressiever je de coureur laat rijden, hoe meer slijtage de auto krijgt en hoe meer de auto gaat vertragen. Als je meer dan 50% slijtage hebt op je auto heb je tevens kans op uitvallen! Maar als je je coureur agressiever laat rijden wint hij ook tijd ten opzichte van de coureurs die netjes rijden.

Met het ontwikkelen valt er te kiezen uit 3 opties: Oplappen, Vernieuwen en Upgraden. Bij Oplappen stijgt je auto niets op het aangegeven onderdeel, maar wordt de status van dat onderdeel wel weer 75%. Bij Vernieuwen wordt het aangegeven onderdeel weer 100% en stijgt dit onderdeel ook niets. En bij Upgraden wordt de status van het aangegeven onderdeel weer 100% en stijgt deze op dit punt ook 1 punt (is dus 10 punten in de 5e Klasse).

Rembalans en vering: Ook nieuw in deze Klasse zijn de rembalans en vering. Dit werkt het zelfde als met de voorvleugel, achtervleugel en rijhoogte, enkel je coureur geeft pas informatie over deze onderdelen als de rest al helemaal goed is (de voorvleugel, achtervleugel en rijhoogte).

4e Pitstop: Nu kan er ook gekozen worden voor een 4e pitstop. Dit werkt hetzelfde als de andere pitstops en geeft je de mogelijkheid om een 4-stopstrategie te rijden.

Belasting en Vermogen: Ook nieuw is dat je het vermogen van je team kan zien, en hoe deze tot stand komt. Als aan het einde van het seizoen je vermogen hoger ligt dan de belastingvrije grens, moet je aan het einde van het seizoen belasting betalen. Dat gaat als volgt: Over het belastingvrije deel betaal je altijd 0% belasting. In deze klasse is die grens 12 miljoen euro. Als je meer dan 12 miljoen vermogen hebt, betaal je 20% belasting over het eerste miljoen. Dit kan dus maximaal 2 ton zijn. Heb je meer dan 13miljoen, dan betaal je over dat tweede miljoen 40% belasting. De 20% over het eerste miljoen moet je ook betalen! Met een vermogen van 14miljoen betaal je dus 2 ton + 4 ton = 6 ton. Voor het derde miljoen en verdere miljoenen betaal je 60% belasting. Ook hier geldt dat je voor het eerste en het tweede miljoen ook belasting moet betalen.

Belastingvrij bedrag: Dat is in deze klasse 12 miljoen.

Ontwikkelen: In deze Klasse is er ook een zogenoemde ontwikkel plafond. Deze grens ligt op 40 (is dus 400 in Klasse 5) In hogere Klasse´s is er ook een hoger ontwikkel plafond. Wel is er vanaf deze Klasse sprake van de wet van de remmende voorsprong, hoe beter je auto wordt, hoe duurder het ontwikkelen wordt.

Coureur rijgedrag: Nu kan je ook zelf bepalen hoe je je coureur laat racen. Je kan kiezen uit 4 opties: netjes, volgas, plankgas en gaaaan... en SCHEUREN MET DIE BAK! Hoe slordiger je je coureur laat rijden hoe meer tijd je kan winnen, maar ook hoe meer schade je auto krijgt en hoe meer de auto dus weer gaat vertragen.

Klasse 3:

Kartraces: Wanneer je coureur onder de 20 jaar is, kan je hem kartraces laten rijden. Hoe meer je dan investeert, hoe groter de kans! Is dat hij meer stijgt met de update.

Afstelling 1 t/m 99: De afstelling bestaat nu niet meer uit 1 t/m 9, maar uit 1 t/m 99. Verder blijft alles qua afstelling het zelfde.

Wedstrijdmerchandise: Er komen ook andere merchandising bij om te verkopen. Deze zijn te vinden in je wedstrijd afstelling scherm. Hoeveel je van die merchandising verkoopt ligt aan je verkoopprijs het aantal toeschouwers en de toegangsprijs van het circuit. Let op: de inkoopprijzen van deze merchandise kunnen per race verschillen, deze is ook afhankelijk van de toegangsprijs van het circuit.

Trucks: Deze heb je iedere race nodig, voor het verplaatsen van je team. Voor iedere race heb je 2 trucks nodig. Wanneer je er geeneen heb, dan huur je automatisch de 2 trucks. Je kan ze ook kopen voor 2 ton per stuk. Op langere termijn kost je dat dan minder geld. Een truck gaat 5 seizoenen mee, daarna moet je dus een nieuwe kopen/huren.

Kantoor: Ook deze heb je iedere race nodig. Heb je er geen 1, dan huur je automatisch een kantoor. Je kan een kantoor kopen voor 8 ton, deze heb je later nodig om door te kunnen ontwikkelen (boven de 50). Een kantoor houd je onbeperkt en kent dus geen afschrijving. Een standaard kantoor heeft niveau 1. Een kantoor kan je echter ook voor 8 ton upgraden naar niveau 2, deze heb je nodig om een testbank aan te schaffen (vooruitleg over een testbank, zie Klasse 2)

Ontwikkelplafond: In deze klasse is het ontwikkelplafond voor je auto 50. En ook hier is er sprake van de wet van de remmende voorsprong.

8 trainingssessies: Omdat de afstelling nog uitgebreider is geworden zijn er nu 8 trainingssessies beschikbaar.

Correctie: Vanaf deze klasse vindt er correctie plaats over je auto. In deze klasse bedraagt die correctie 6%. Dit betekent dat aan het einde van het seizoen je auto 6% van zijn punten daalt. Die correctie wordt altijd naar beneden! afgerond. Heb je dus een auto van 45, dan is 6% 2.7 en wordt dat afgerond naar 2. Het volgend seizoen begin je dan met een auto van 43. Let op: Pas ná deze correctie wordt berekend hoeveel belasting je moet betalen. Omdat je auto door de correctie daalt in waarde, daalt je vermogen en dus daalt je belasting! Let op: de correctie wordt ook toegepast op de status van het team.

Belastingvrij bedrag: Dat is in deze klasse 14 miljoen.

Klasse 2:

Windtunnel: Deze heb je nodig omdat je anders je voorvleugel en je achtervleugel niet meer verder kan ontwikkelen dan 50. Een windtunnel kost 5 ton en een kantoor niveau 2 heb je hier niet nodig.

Testbank: Deze heb je nodig om de versnellingsbak, motor en remmen verder te ontwikkelen dan 50. Een testbank kost ook 5 ton en hier heb je wel een kantoor met niveau 2 nodig. Een standaard kantoor is niveau 1 en om je kantoor up te graden naar niveau 2 kost je dat opnieuw 8 ton.

Regen: Ook nieuw in deze Klasse is de regen. In de race heb je nu 3 weertypes: droog, lichte regen en normale regen. Bij droog weer veranderd er niets, maar bij lichte regen en normale regen wel. Wanneer het begint te regen zal je met de verkeerde band veel tijd kunnen verliezen. Je heb 3 type banden tot je beschikking: gewone banden, intermidiates en regen banden. De slijtage is overal hetzelfde, zoals de normale band voor de race. Per weer situatie kan je zelf instellen wanneer je naar binnen wilt (na bijvoorbeeld 3 ronden lichte regen en 9 ronden normale regen). En je kan zelf bepalen bij welke brandstof hoeveelheid er moet worden bijgetankt op het moment dat jij van type banden gaat wisselen.

10 trainingssessies: Omdat het afstellen van de auto opnieuw wordt uitgebreid, krijg je opnieuw meer trainingssessies tot je beschikking. Dit keer zijn dat er 10 in totaal.

Degradatie: Vanaf deze Klasse kan je ook degraderen. Dit werkt hetzelfde als promoveren enkel ga je nu naar een Klasse lager. Het aantal dat gaat degraderen valt te vinden onderaan de algemene stand.

Ontwikkelplafond: In deze klasse is het ontwikkelplafond voor je auto 62, ook wanneer je een circuit beschikt (Voor uitleg over circuits, zie Klasse 1)

Correctie: Dat is in deze klasse 10%.

Belastingvrij bedrag: Dat is in deze klasse 17 miljoen.

Klasse 1:

Bandenkeuze: In de 1ste Klasse kan/moet je kiezen tussen 3 verschillende bandenleveranciers: Michelin, Bridgestone en Goodyear. Elke banden fabrikant heeft voordelen en nadelen. Dit heeft betrekking tot slijtage, droog weer banden en regenbanden. Je moet eens per 6 races kiezen, vóórdat je gaat trainen. Kies je dan niet, dan krijg je automatisch Bridgestone.

Circuits: Nu kan je ook een circuit kopen. Deze heb je nodig om boven de 62 te ontwikkelen. Deze kost 1,8 miljoen. En om boven de 70 te ontwikkelen heb je een circuit nodig van niveau 2 nodig. En om je circuit op te graden naar niveau 2 kost je dat opnieuw 1,8 miljoen.

Correctie: Dat is in deze klasse 14%.

Belastingvrij bedrag: Dat is in deze klasse 24 miljoen.

TopKlasse:

40 teams: Dit is het enige wat veranderd. In deze Klasse is er slechts 1 groep, en deze bestaat uit maarliefst 40 teams. Verder is dus alles het zelfde zoals in de 1ste Klasse.

Vorm: Is in deze Klasse verminderd met 35%, ten opzichte van de andere de Klasse´s. Je verliest nu hooguit 2 tienden per ronde. Dit is om ervoor te zorgen dat er iets minder geluk is, zodat degene met het beste materiaal en strategie ook daadwerkelijk wint, iets wat in de andere Klasse´s in de war kan worden geschopt door de verschillen in de vorm.